Cihan, Hacı BayramÖztürk, Aytuğ2023-11-092023-11-092023Cihan, H. B., & Öztürk, A. (2023, 20-23 Kasım). İnteraktif eğitim modellerinde yenilikçi yaklaşımlar [Poster]. ANKOSLink2023 Uluslararası Konferansı, Antalya, Türkiye.https://hdl.handle.net/20.500.13055/579Bu poster çalışmasının amacı, interaktif öğrenmenin günümüz eğitim sistemindeki artan önemini vurgulamak, bu önemi anlamak için gerekli stratejileri, kaynakları, becerileri ve modelleri açıklamaktır. 21. yüzyıl becerileri, ihtiyaç analizi ve eğitimde yaratıcılık gibi konuları ele alarak modern eğitimdeki trendlere de dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. İnteraktif öğrenme, öğrencilerin daha etkili bir şekilde öğrenmelerine ve gelişmelerine yardımcı olan önemli bir eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımla beraber öğrencilere iş birliği içinde olma, iletişim becerilerini geliştirme ve yaşam boyu öğrenme stratejisi kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin çeşitli projelerde, atölyelerde ve sanatsal etkinliklerde yer almaları, yeni becerilerin gelişimine katkı sağlamaktadır. 21. yüzyıl becerileri ve yaratıcılık, kişisel gelişimde ve analitik düşünce yapısında büyük bir rol oynamaktadır. Bu nedenle, eğitimciler ve eğitim kurumları, interaktif öğrenmenin potansiyelini tam anlamıyla anlamalı, değerlendirmeli ve bu yöntemleri öğrencilere teknolojik altyapı ile sunmalıdır. Yeni eğitim modelleri olan ters-yüz öğrenme, oyun tabanlı öğrenme, problem tabanlı öğrenme ve proje tabanlı öğrenmeyi teknolojinin yenilikleri ile birleştirilmeli ve öğrencilerin becerileri harmanlanmış şekilde geliştirilmelidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİnteraktif Eğitim Modelleri21. Yüzyıl Becerileriİnteraktif Öğrenmeİhtiyaç Analiziİnteraktif eğitim modellerinde yenilikçi yaklaşımlarOther