Yucal, KubilayÇukur, Halil Ruşen2024-11-082024-11-082024Yucal, K. & Çukur, H. R. (2024, 18-21 Kasım). Kütüphanelerde kalite yönetim süreci: Yapay zekâ ile süreç analizleri [Poster]. ANKOSLink2024 Uluslararası Konferansı, Antalya, Türkiye.https://hdl.handle.net/20.500.13055/847Üniversitelerde kalite yönetim süreçleri, eğitim, araştırma ve hizmet alanlarında sürdürülebilir başarıyı sağlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Bu süreçler, kurumun belirlediği standartlara uygunluk, sürekli iyileştirme ve öğrenci ile akademik Personelin memnuniyetini artırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, kaynakların etkin kullanımını sağlarken, üniversitenin ulusal ve uluslararası arenada rekabet gücünü artmasına da katkıda bulunmaktadır. Üniversite kütüphanelerinde kalite yönetim süreçlerine iyileştirmek için yapak zekâ büyük bir potansiyele sahiptir. Kütüphane kullanım verilerini analiz ederek hangi hizmet ve kaynakların daha çok tercih edildiğini tespit edebileceği gibi geri bildirimleri hızlıca değerlendirerek hizmet kalitesi de artırabileceği düşünülmektedir... Mekânsal analizlerle kütüphanenin en çok kullanılan alanlarının belirlenip buna göre öneriler sunabileceği, akılı öneri sistemleri ve erişim optimizasyonu ile kullanıcıların ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak kütüphane hizmetlerinin daha verimli hale getirilebileceği öngörülmektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessKalite Yönetim SüreciYapay ZekâSüreç AnalizleriKütüphanelerde kalite yönetim süreci: Yapay zekâ ile süreç analizleriOther