Gündemin, NevinAydoğdu, ErvanurTunçer, ErdalDoğan, Battal2025-07-082025-07-082025Gündemin, N., Aydoğdu, E., Tunçer, E., & Doğan, B. (2025). Regülatör ağırlıklarının motor performansına etkisi. G. Çakmak (Eds.), Disiplinlerarası Mühendislik Yaklaşımları: Enerji, Motorlar ve Simülasyon, (ss. 57-72). Ankara: Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.156629089786255923622https://doi.org/10.5281/zenodo.15662908https://hdl.handle.net/20.500.13055/1030Dizel motorlar, yakıt dönüşüm verimlilikleri ve yüksek tork kapasiteleri sebebiyle farklı sektörlerde birincil güç kaynağı olarak tercih edilmektedir (Pachiannan ve diğ., 2025). İçten yanmalı motorlarda genellikle hidrokarbon içeren yakıt ile havanın yanması sonucunda enerji açığa çıkmaktadır (Görmez, 2020). Bu yanma olayı kumandalı (kontrollü) yanma, tutuşma gecikmesi ve ani yanma olarak 3 farklı aşama halinde ele alınmaktadır. Yanma aşamasının başlamasını sağlayan önemli parametrelerden biri ateşleme gecikmesidir (Miron ve diğ., 2021). Yakıtın püskürtülmeye başladığı zamandan silindir basıncının yüksek hızda arttığı zamana kadar geçen süreye ateşleme gecikmesi denilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessRegülatör ağırlıklarının motor performansına etkisiBook Chapter10.5281/zenodo.156629085772