Artificial intelligence in the education sector in Türkiye: Opportunities and challenges

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The concept of artificial intelligence, which emerged with online education platforms and their applications in education, brings along platforms that offer students options such as interactive course materials by using artificial intelligence-supported learning methods. In this way, it allows not only learning but also measurement and evaluation tools to be used, and it can also provide feedback by measuring students' knowledge-skill levels. With these functions, the concept of Artificial Intelligence can determine learning management in education and offer personalized learning paths by determining student-specific learning methods. In this context, this article aims to provide information about Artificial Intelligence and Educational Applications used in Türkiye and to examine its advantages and disadvantages, especially in terms of how it affects students who have difficulty in accessing technology.
Eğitimde online eğitim platformları ve bunların uygulamaları ile ortaya çıkan yapay zekâ kavramı beraberinde yapay zekâ destekli öğrenme yöntemleri kullanılmasıyla öğrencileri interaktif ders materyalleri gibi seçenekler sunan platformlar beraberinde getirmektedir. Böylelikle yalnızca öğrenme değil aynı zamanda ölçme ve değerlendirme araçlarını da kullanılmasına imkân tanıyarak öğrencilerin bilgi-beceri seviyelerini ölçerek geri bildirimde de bulunabilmektedir. Bu işlevlerle Yapay Zekâ kavramı eğitimde öğrenme yönetimini belirleyerek öğrencilere özgü öğrenme metotlarının belirlenmesiyle kişiselleştirilmiş öğrenme yolu sunabilmektedir. Bu bağlamda bu makalede Türkiye’de kullanılan Yapay Zekâ ve Eğitim Uygulamaları hakkında bir bilgi verilmesi, avantajları ve özellikle teknolojiye erişim zorluğu yaşayan öğrencileri nasıl etkilediği konusunda dezavantajları incelenmesi hedeflenmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Artificial Intelligence, Education, AI-Supported Education, Instructional Materials, Digital Transformation in Education, Yapay Zekâ, Eğitim, Yapay Zekâ Destekli Eğitim, Öğretim Materyalleri, Eğitimde Dijital Dönüşüm

Kaynak

Uluslararası Psiko-Sosyal Eğitim Araştırmaları Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

3

Sayı

5

Künye

Kırtay, S. (2023). Artificial intelligence in the education sector in Türkiye: Opportunities and challenges. Uluslararası Psiko-Sosyal Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(5), pp. 273-284.