Artificial intelligence in the education sector in Türkiye: Opportunities and challenges

dc.authorid0000-0003-2415-9131en_US
dc.contributor.authorKırtay, Seda
dc.date.accessioned2024-01-10T05:56:32Z
dc.date.available2024-01-10T05:56:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Yazılım Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractThe concept of artificial intelligence, which emerged with online education platforms and their applications in education, brings along platforms that offer students options such as interactive course materials by using artificial intelligence-supported learning methods. In this way, it allows not only learning but also measurement and evaluation tools to be used, and it can also provide feedback by measuring students' knowledge-skill levels. With these functions, the concept of Artificial Intelligence can determine learning management in education and offer personalized learning paths by determining student-specific learning methods. In this context, this article aims to provide information about Artificial Intelligence and Educational Applications used in Türkiye and to examine its advantages and disadvantages, especially in terms of how it affects students who have difficulty in accessing technology.en_US
dc.description.abstractEğitimde online eğitim platformları ve bunların uygulamaları ile ortaya çıkan yapay zekâ kavramı beraberinde yapay zekâ destekli öğrenme yöntemleri kullanılmasıyla öğrencileri interaktif ders materyalleri gibi seçenekler sunan platformlar beraberinde getirmektedir. Böylelikle yalnızca öğrenme değil aynı zamanda ölçme ve değerlendirme araçlarını da kullanılmasına imkân tanıyarak öğrencilerin bilgi-beceri seviyelerini ölçerek geri bildirimde de bulunabilmektedir. Bu işlevlerle Yapay Zekâ kavramı eğitimde öğrenme yönetimini belirleyerek öğrencilere özgü öğrenme metotlarının belirlenmesiyle kişiselleştirilmiş öğrenme yolu sunabilmektedir. Bu bağlamda bu makalede Türkiye’de kullanılan Yapay Zekâ ve Eğitim Uygulamaları hakkında bir bilgi verilmesi, avantajları ve özellikle teknolojiye erişim zorluğu yaşayan öğrencileri nasıl etkilediği konusunda dezavantajları incelenmesi hedeflenmektedir.en_US
dc.identifier.citationKırtay, S. (2023). Artificial intelligence in the education sector in Türkiye: Opportunities and challenges. Uluslararası Psiko-Sosyal Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(5), pp. 273-284.en_US
dc.identifier.endpage284en_US
dc.identifier.issn2822-4574
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage273en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13055/623
dc.identifier.volume3en_US
dc.institutionauthorKırtay, Seda
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Psiko-Sosyal Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectAI-Supported Educationen_US
dc.subjectInstructional Materialsen_US
dc.subjectDigital Transformation in Educationen_US
dc.subjectYapay Zekâen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectYapay Zekâ Destekli Eğitimen_US
dc.subjectÖğretim Materyallerien_US
dc.subjectEğitimde Dijital Dönüşümen_US
dc.titleArtificial intelligence in the education sector in Türkiye: Opportunities and challengesen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de eğitim sektöründe yapay zekâ: Fırsatlar ve zorluklaren_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Artificial intelligence in the education sector in Türkiye Opportunities and challenges.pdf
Boyut:
548.29 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.44 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: