Crowdsourcing in social media: The crowd wisdom or madness
Yükleniyor...
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
With the emergence of social media, many of them became the main playground for marketers because
of offering easy access to people, immediate feedbacks, and opportunity to create a community. On the
other hand, creative individuals also have a chance to be a part of the game via special tools that they
can realize their innovative ideas for solving the problems or issues. Classical businesses use social
media as a tool to promote their product, market research and communicate with their customers for
promotions and sales. However, the competition is getting harder, so companies need more than that.
As a result of this, modern companies use social media efficiently to benefit the wisdom of the crowd
on production and creation of new product and services. The concept “crowdsourcing” is born because
of these needs and wants. However, can we trust society on our business? Crowdsourcing might have
benefits; however, on what circumstances it gives the best result? Crowds can be trustful on the other
hand can it be mad as well? On this paper, usage of crowdsourcing is qualitatively analyzed by asking
the question of “Is the crowd wise or mad and how it helps to companies to increase their benefits? “
Sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla birlikte birçoğu, insanlara kolay erişim, anında geri bildirim ve topluluk oluşturma fırsatı sunması nedeniyle pazarlamacılar için ana oyun alanı haline gelmiştir. Öte yandan, yaratıcı bireyler de problemlerin çözümüne yönelik yenilikçi fikirlerini hayata geçirebilecekleri özel araçlar aracılığıyla oyunun bir parçası olma şansına sahip olmuşturlar. Klasik işletmeler, sosyal medyayı ürünlerini tanıtmak, pazar araştırması yapmak, promosyonlar ve satışlar için müşterileriyle iletişim kurmak amacıyla bir araç olarak kullanmaktadır. Ancak rekabet giderek zorlaştığından şirketlerin bundan daha fazlasına ihtiyacı vardır. Bunun bir sonucu olarak, modern şirketler, yeni ürün ve hizmetlerin üretimi ve yaratılması konusunda kalabalığın bilgeliğinden yararlanmak için sosyal medyayı verimli bir şekilde kullanmaktadırlar. Kitle kaynak kullanımı kavramı bu ihtiyaçlar ve istekler nedeniyle doğmuştur. Ancak söz konusu işimiz olduğunda topluma güvenebilir miyiz? Kitle kaynak kullanımının faydaları olabilir; ancak hangi durumlarda en iyi sonucu verir? Kalabalıklar güvenilir olabileceği gibi çılgın da olabilirler mi?. Bu bildiride kitle kaynak kullanımı; kitle bilge mi yoksa çılgın mıdır ve şirketlerin faydalarını artırmalarına nasıl yardımcı olur? Soruları sorularak kalitatif olarak analiz edilmiştir.
Sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla birlikte birçoğu, insanlara kolay erişim, anında geri bildirim ve topluluk oluşturma fırsatı sunması nedeniyle pazarlamacılar için ana oyun alanı haline gelmiştir. Öte yandan, yaratıcı bireyler de problemlerin çözümüne yönelik yenilikçi fikirlerini hayata geçirebilecekleri özel araçlar aracılığıyla oyunun bir parçası olma şansına sahip olmuşturlar. Klasik işletmeler, sosyal medyayı ürünlerini tanıtmak, pazar araştırması yapmak, promosyonlar ve satışlar için müşterileriyle iletişim kurmak amacıyla bir araç olarak kullanmaktadır. Ancak rekabet giderek zorlaştığından şirketlerin bundan daha fazlasına ihtiyacı vardır. Bunun bir sonucu olarak, modern şirketler, yeni ürün ve hizmetlerin üretimi ve yaratılması konusunda kalabalığın bilgeliğinden yararlanmak için sosyal medyayı verimli bir şekilde kullanmaktadırlar. Kitle kaynak kullanımı kavramı bu ihtiyaçlar ve istekler nedeniyle doğmuştur. Ancak söz konusu işimiz olduğunda topluma güvenebilir miyiz? Kitle kaynak kullanımının faydaları olabilir; ancak hangi durumlarda en iyi sonucu verir? Kalabalıklar güvenilir olabileceği gibi çılgın da olabilirler mi?. Bu bildiride kitle kaynak kullanımı; kitle bilge mi yoksa çılgın mıdır ve şirketlerin faydalarını artırmalarına nasıl yardımcı olur? Soruları sorularak kalitatif olarak analiz edilmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Crowdsourcing, Trust, Society, Crowdsourcing Strategy, Social Media Marketing
Kaynak
International Congress Of New Horizons In Social Sciences
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Akpınar, S. (2022). Crowdsourcing in social media: The crowd wisdom or madness. A. Deniz, H. Toros, M. Of & İ. Kılıçaslan (Ed.), International Congress Of New Horizons In Social Sciences içinde (pp. 64-71). İstanbul: International Congress Of New Horizons In Social Sciences.