Crowdsourcing in social media: The crowd wisdom or madness

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

With the emergence of social media, many of them became the main playground for marketers because of offering easy access to people, immediate feedbacks, and opportunity to create a community. On the other hand, creative individuals also have a chance to be a part of the game via special tools that they can realize their innovative ideas for solving the problems or issues. Classical businesses use social media as a tool to promote their product, market research and communicate with their customers for promotions and sales. However, the competition is getting harder, so companies need more than that. As a result of this, modern companies use social media efficiently to benefit the wisdom of the crowd on production and creation of new product and services. The concept “crowdsourcing” is born because of these needs and wants. However, can we trust society on our business? Crowdsourcing might have benefits; however, on what circumstances it gives the best result? Crowds can be trustful on the other hand can it be mad as well? On this paper, usage of crowdsourcing is qualitatively analyzed by asking the question of “Is the crowd wise or mad and how it helps to companies to increase their benefits? “
Sosyal medyanın ortaya çıkmasıyla birlikte birçoğu, insanlara kolay erişim, anında geri bildirim ve topluluk oluşturma fırsatı sunması nedeniyle pazarlamacılar için ana oyun alanı haline gelmiştir. Öte yandan, yaratıcı bireyler de problemlerin çözümüne yönelik yenilikçi fikirlerini hayata geçirebilecekleri özel araçlar aracılığıyla oyunun bir parçası olma şansına sahip olmuşturlar. Klasik işletmeler, sosyal medyayı ürünlerini tanıtmak, pazar araştırması yapmak, promosyonlar ve satışlar için müşterileriyle iletişim kurmak amacıyla bir araç olarak kullanmaktadır. Ancak rekabet giderek zorlaştığından şirketlerin bundan daha fazlasına ihtiyacı vardır. Bunun bir sonucu olarak, modern şirketler, yeni ürün ve hizmetlerin üretimi ve yaratılması konusunda kalabalığın bilgeliğinden yararlanmak için sosyal medyayı verimli bir şekilde kullanmaktadırlar. Kitle kaynak kullanımı kavramı bu ihtiyaçlar ve istekler nedeniyle doğmuştur. Ancak söz konusu işimiz olduğunda topluma güvenebilir miyiz? Kitle kaynak kullanımının faydaları olabilir; ancak hangi durumlarda en iyi sonucu verir? Kalabalıklar güvenilir olabileceği gibi çılgın da olabilirler mi?. Bu bildiride kitle kaynak kullanımı; kitle bilge mi yoksa çılgın mıdır ve şirketlerin faydalarını artırmalarına nasıl yardımcı olur? Soruları sorularak kalitatif olarak analiz edilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Crowdsourcing, Trust, Society, Crowdsourcing Strategy, Social Media Marketing

Kaynak

International Congress Of New Horizons In Social Sciences

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Akpınar, S. (2022). Crowdsourcing in social media: The crowd wisdom or madness. A. Deniz, H. Toros, M. Of & İ. Kılıçaslan (Ed.), International Congress Of New Horizons In Social Sciences içinde (pp. 64-71). İstanbul: International Congress Of New Horizons In Social Sciences.