The relationship between nursing students’ time management skills and quality of life

dc.authorid0000-0002-0411-0886
dc.authorid0000-0003-3175-6161
dc.authorid0000-0002-6030-8176
dc.authorid0000-0002-5696-9158
dc.authorid0000-0001-8090-8542
dc.contributor.authorAydoğdu, Ana Luiza Ferreira
dc.contributor.authorAkbulak, Fatma
dc.contributor.authorSökün Ayaz, Demet
dc.contributor.authorDişbudak, Büşra
dc.contributor.authorAvan Çınar, Derya
dc.date.accessioned2025-09-16T11:31:06Z
dc.date.available2025-09-16T11:31:06Z
dc.date.issued2025
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü
dc.description.abstractObjective: This study aimed to determine the relationship between nursing students’ time management skills and quality of life. Methods: This descriptive and cross-sectional study was conducted with a total of 103 nursing students from a foundation university. Data were collected between March 1, 2023, and March 31, 2023 using the “Student Identification Form,” the “World Health Organization Quality of Life Scale-Short Form (WHOQOL-BREF),” and the “Nurses Attitude towards Time Management Scale.” Results: It was found that 68% of the participants were female, and participants’ mean age was 20.54±1.30. The mean scores for the students were 90.60±12.09 for the Quality of Life Scale and 62.64±19.10 for the Time Management Scale. There was no statistically significant difference between students’ demographic characteristics and the relationship between quality of life and time management. The correlation analysis revealed a negative relationship between quality of life and time management (r=-.352, p=0.000). Conclusions: It is important to include topics related to the themes addressed in this study in the nursing curriculum to enhance the quality of life and time management skills of nursing students, emphasizing their importance in practical applications and providing counseling services. Additionally, it should be emphasized that nursing schools should provide education to students on efficient and proper use of technology, as well as the avoidance of excessive use of social media.
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türdeki çalışma 01.03.2023 - 31.03.2023 tarih aralığında bir vakıf üniversitesinde okuyan toplam 103 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler, “Öğrenci Tanılama Formu”, “Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalite Ölçeği–Kısa Formu (WHOQOL-BREF)” ve “Hemşirelerin Zaman Yönetimine İlişkin Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Bulgular: Katılımcıların %68’inin kadın ve yaş ortalamalarının 20.54±1.30 olduğu saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin Yaşam Kalitesi Ölçeği puan ortalaması 90.60±12.09 ve Zaman Yönetimi Ölçeği puan ortalaması 62.64±19.10 olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılanların demografik özellikleri, yaşam kalitesi ve zaman yönetimi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Yapılan korelasyon analizinde; yaşam kalitesi ve zaman yönetimi arasında negatif yönlü bir ilişki saptanmıştır (r=-.352, p=0.000). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin yaşam kalitesini ve zaman yönetimi ile ilgili becerilerini artırmak için bu konuların hemşirelik eğitim planında yer alması, uygulamalarda ise zaman yönetiminin önemine sık sık vurgu yapılması ve rehberlik hizmetlerinin sunulması önemlidir. Ayrıca, hemşirelik okullarında öğrencilere; teknolojinin verimli ve doğru kullanımı ve aşırı sosyal medya kullanımından kaçınılması konusunda eğitim verilmesi gerektiği vurgulanmalıdır.
dc.identifier.citationAydoğdu, A. L. F., Akbulak, F., Sökün Ayaz, D., Dişbudak, B., & Avan Çınar, D. (2025). The relationship between nursing students’ time management skills and quality of life. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 8(2), pp. 404-412. https://doi.org/10.38108/ouhcd.1384635
dc.identifier.doi10.38108/ouhcd.1384635
dc.identifier.endpage412
dc.identifier.issn2667-6052
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage404
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.38108/ouhcd.1384635
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13055/1112
dc.identifier.volume8
dc.institutionauthorAydoğdu, Ana Luiza Ferreira
dc.institutionauthorid0000-0002-0411-0886
dc.language.isoen
dc.publisherOrdu Üniversitesi
dc.relation.ispartofOrdu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectNursing
dc.subjectNursing Students
dc.subjectQuality of Life
dc.subjectTime Management Skills
dc.subjectHemşirelik
dc.subjectHemşirelik Öğrencileri
dc.subjectYaşam Kalitesi
dc.subjectZaman Yönetimi Becerisi
dc.titleThe relationship between nursing students’ time management skills and quality of life
dc.title.alternativeHemşirelik öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile yaşam kalitesi arasındaki ilişki
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
İsim:
Tam Metin / Full Text
Boyut:
346.91 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: