Rhizomatic learning in architectural education: an empirical research

dc.authorid0000-0003-4951-7716en_US
dc.authorscopusid57193796141en_US
dc.contributor.authorGeylani, Özlem
dc.contributor.authorGüner, Aysun Ferrah
dc.date.accessioned2022-09-16T05:27:43Z
dc.date.available2022-09-16T05:27:43Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.description.abstractAim: Considering the learning process in modern architectural education, the position of architecture students as a bridge between external stimuli and reactions to academic stress is examined. The aim of the research is, to discuss the similarities between the students’ new learning tendencies and the rhizomatic learning method. Method: In the study, 99 online survey data (the participating students who take CAD-based design, project management, and construction technology courses) was evaluated by using SPSS software. Results: Initially, the findings show that failing the course was not related to; the lecturer (38.4%), language (47.5%), hand drawing (45.5%), and CAD tools (48.5%). Besides, on virtual/physical environment as YouTube (5.1%), Google (23.2%); WhatsApp (13.1%), library (11.1%), book purchase (5.1%), book download (14.1%), CAD project download (10.1), asking for a CAD project (6.1%) architecture students are always searching for solutions. Conclusion: The architecture students who experience academic stress; develop instant, optional, connected learning through digital and social networks; which points to the application of the rhizomatic learning method.en_US
dc.description.abstractAmaç: Modern mimarlık eğitim sürecinde, mimarlık öğrencilerinin, dış uyaranlar nedeniyle oluşan akademik strese karşı gösterdikleri tepkiler arasında bir köprü oluşturan pozisyonu; bu çalışmada incelenmiştir. Araştırmanın amacı, mimarlık öğrencilerinin göstermiş oldukları yeni öğrenme eğilimlerini dikkate alarak, rizomatik öğrenme yöntemi ile benzerliklerinin tartışılmasıdır. Yöntem: Çalışmada, araştırmacıların görev yaptıkları bir vakıf üniversitesinin mimarlık bölümü öğrencilerinin (CAD-tabanlı tasarım, proje yönetimi, yapım teknolojisi derslerini alan öğrenciler) 99 çevrimiçi anket verisi SPSS yazılımı kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Dersten başarısız olma nedenlerinin özellikle; dersin öğretim elemanına (%38.4), ders diline (%47.5), derste el çizimi yapmaya (%45.5), CAD araçlarını kullanmaya (%48.5) bağlı olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte, mimarlık öğrencileri derste başarılı olmak için YouTube (%5.1), Google Videoları (%23.2), WhatsApp ile iletişim (%13.1), kütüphane kullanımı (%11.1), kitap satın alma (%5.1), kitap indirme (%14.1), CAD projesi indirme (10.1), arkadaşlardan CAD projesi isteme (%6.1) gibi sanal veya fiziksel ortamda daima çözüm arayışında oldukları analiz edilmiştir. Sonuç: Mimarlık öğrencilerinin akademik stres yaşadıklarında, dijital ve sosyal ağlar sayesinde, anlık, isteğe bağlı, bağlantılı bir öğrenme yöntemi olan rhizomatik öğrenme yöntemi uyguladıklarına işaret etmektedir.en_US
dc.identifier.citationGeylani, Ö. & Güner, A. F. (2022). Rhizomatic learning in architectural education: an empirical research. International Refereed Journal Of Architecture and Design, 26, 244-266. 10.17365/TMD.2022.TURKEY.26.01en_US
dc.identifier.doi10.17365/TMD.2022.TURKEY.26.01en_US
dc.identifier.endpage266en_US
dc.identifier.issn2148-4880
dc.identifier.issn2148-8142
dc.identifier.startpage244en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13055/270
dc.identifier.volume26en_US
dc.institutionauthorGeylani, Özlem
dc.language.isoenen_US
dc.publisherGüven Plus Grupen_US
dc.relation.ispartofInternational Refereed Journal Of Architecture and Designen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArchitectural Educationen_US
dc.subjectBuilding Technologyen_US
dc.subjectCAD Based Designen_US
dc.subjectLearning Methodsen_US
dc.subjectProject Managementen_US
dc.subjectRhizomatic Learningen_US
dc.subjectCAD Tabanlı Tasarımen_US
dc.subjectMimarlık Eğitimien_US
dc.subjectÖğrenme Yöntemlerien_US
dc.subjectProje Yönetimien_US
dc.subjectRizomatik Öğrenmeen_US
dc.subjectYapım Teknolojisien_US
dc.titleRhizomatic learning in architectural education: an empirical researchen_US
dc.title.alternativeMimari eğitimde rizomatik öğrenme: deneysel bir araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Mimari eğitimde rizomatik öğrenme deneysel bir araştırma.pdf
Boyut:
998.26 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.44 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: