Kütüphanelerde kalite yönetim süreci: Yapay zekâ ile süreç analizleri

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2024

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Üniversitelerde kalite yönetim süreçleri, eğitim, araştırma ve hizmet alanlarında sürdürülebilir başarıyı sağlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Bu süreçler, kurumun belirlediği standartlara uygunluk, sürekli iyileştirme ve öğrenci ile akademik Personelin memnuniyetini artırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, kaynakların etkin kullanımını sağlarken, üniversitenin ulusal ve uluslararası arenada rekabet gücünü artmasına da katkıda bulunmaktadır. Üniversite kütüphanelerinde kalite yönetim süreçlerine iyileştirmek için yapak zekâ büyük bir potansiyele sahiptir. Kütüphane kullanım verilerini analiz ederek hangi hizmet ve kaynakların daha çok tercih edildiğini tespit edebileceği gibi geri bildirimleri hızlıca değerlendirerek hizmet kalitesi de artırabileceği düşünülmektedir... Mekânsal analizlerle kütüphanenin en çok kullanılan alanlarının belirlenip buna göre öneriler sunabileceği, akılı öneri sistemleri ve erişim optimizasyonu ile kullanıcıların ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak kütüphane hizmetlerinin daha verimli hale getirilebileceği öngörülmektedir

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kalite Yönetim Süreci, Yapay Zekâ, Süreç Analizleri

Kaynak

ANKOSLink2024 Uluslararası Konferansı

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yucal, K. & Çukur, H. R. (2024, 18-21 Kasım). Kütüphanelerde kalite yönetim süreci: Yapay zekâ ile süreç analizleri [Poster]. ANKOSLink2024 Uluslararası Konferansı, Antalya, Türkiye.