Regülatör ağırlıklarının motor performansına etkisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2025

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Zenodo

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Dizel motorlar, yakıt dönüşüm verimlilikleri ve yüksek tork kapasiteleri sebebiyle farklı sektörlerde birincil güç kaynağı olarak tercih edilmektedir (Pachiannan ve diğ., 2025). İçten yanmalı motorlarda genellikle hidrokarbon içeren yakıt ile havanın yanması sonucunda enerji açığa çıkmaktadır (Görmez, 2020). Bu yanma olayı kumandalı (kontrollü) yanma, tutuşma gecikmesi ve ani yanma olarak 3 farklı aşama halinde ele alınmaktadır. Yanma aşamasının başlamasını sağlayan önemli parametrelerden biri ateşleme gecikmesidir (Miron ve diğ., 2021). Yakıtın püskürtülmeye başladığı zamandan silindir basıncının yüksek hızda arttığı zamana kadar geçen süreye ateşleme gecikmesi denilmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Disiplinlerarası Mühendislik Yaklaşımları: Enerji, Motorlar ve Simülasyon

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gündemin, N., Aydoğdu, E., Tunçer, E., & Doğan, B. (2025). Regülatör ağırlıklarının motor performansına etkisi. G. Çakmak (Eds.), Disiplinlerarası Mühendislik Yaklaşımları: Enerji, Motorlar ve Simülasyon, (ss. 57-72). Ankara: Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.15662908