Regülatör ağırlıklarının motor performansına etkisi
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2025
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Zenodo
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Dizel motorlar, yakıt dönüşüm verimlilikleri ve yüksek tork kapasiteleri sebebiyle farklı sektörlerde birincil güç kaynağı olarak tercih edilmektedir (Pachiannan ve diğ., 2025). İçten yanmalı motorlarda genellikle hidrokarbon içeren yakıt ile havanın yanması sonucunda enerji açığa çıkmaktadır (Görmez, 2020). Bu yanma olayı kumandalı (kontrollü) yanma, tutuşma gecikmesi ve ani yanma olarak 3 farklı aşama halinde ele alınmaktadır. Yanma aşamasının başlamasını sağlayan önemli parametrelerden biri ateşleme gecikmesidir (Miron ve diğ., 2021). Yakıtın püskürtülmeye başladığı zamandan silindir basıncının yüksek hızda arttığı zamana kadar geçen süreye ateşleme gecikmesi denilmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Disiplinlerarası Mühendislik Yaklaşımları: Enerji, Motorlar ve Simülasyon
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gündemin, N., Aydoğdu, E., Tunçer, E., & Doğan, B. (2025). Regülatör ağırlıklarının motor performansına etkisi. G. Çakmak (Eds.), Disiplinlerarası Mühendislik Yaklaşımları: Enerji, Motorlar ve Simülasyon, (ss. 57-72). Ankara: Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.15662908