Hayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımaları
dc.authorid | 0000-0003-4951-7716 | en_US |
dc.authorscopusid | 57193796141 | en_US |
dc.contributor.author | Geylani, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T08:57:55Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T08:57:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Mimarlık Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | İnsanın doğada var olma serüveni evrim teorisinden, sanat ve mimarlık gibi kültürel etkinliklere kadar uzanan oldukça kapsamlı ve karmaşık bir süreçtir. Paleolitik çağ döneminde hayatta kalma amacıyla; avlanma, yiyecek toplama ve barınaklar inşa etme eylemleri ile başlayan bu deneysel yolculuk, ortaya çıkan problemler neticesinde ilkel alet tasarımlarının da gelişimini sağlamıştır. Özellikle Holosen çağ ve üst Paleolitik dönemden itibaren; taş, kemik, kil ve diğer malzeme kullanımı ile başlayan tasarım evrimi sonrasında resim, heykel gibi üretimlere de yansımıştır. İnsanların doğayı taklit etmesinin nedeni; doğadaki renkleri, geometriyi ve hareket yeteneğini anlamaya çalışırken, tasarımı işlevsel ve estetik açıdan güzel olan şeylere dönüştürme isteğidir. Bu bağlamda, insanın kendinden başka ve tür açısından kendine en yakın hayvan iskeletlerinin form ve işlevi ile kurduğu bağ; gözlem, merak ve deneysellik kesişiminde halen güncel tasarım ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Doğanın ve evrenin sırlarını keşfetmek, teknolojiyi geliştirmek ve dünyanın geleceğini şekillendirmek için yapılan tüm üretimler sayesinde bugün insanlar; farklı kültürler, diller ve geleneklerle bir arada modern dünyada yaşayabilmektedirler. İnsanın doğadan ilham alma ihtiyacını ve yeteneğini anlayabilmek için, tarihsel süreç içerisinde ilkel medeniyetler ve medeni kabul edilen kültürlerin; tıp, sanat ve mimarlık alanlarında hayvan form ve iskeleti ile benzerlik gösteren, ürünlerini incelemek yol gösterici olacaktır. Günümüzde modern mimarların projelerinde, yapı tasarımı ve strüktürünü; biyomimetik felsefe ile hayvan iskeleti üzerinden, geometri ve işleve nasıl dönüştürdükleri bu nedenle çalışma kapsamında değerlendirilmiş başlıca konular arasındadır. | en_US |
dc.description.abstract | The journey of human existence in nature is a comprehensive and complex process that ranges from the theory of evolution to cultural activities such as art and architecture. This experimental journey, which began with hunting, food gathering, and shelter construction activities for survival in the Paleolithic era, also ensured the development of primitive tool designs as a result of the problems encountered. Especially from the Holocene era and Upper Paleolithic period onwards, the design evolution that started with the use of materials such as stone, bone, clay, and others also reflected on productions such as painting and sculpture. The reason why humans imitate nature is the desire to transform what they understand about natural colors, geometry, and motion into functional and aesthetically beautiful designs. In this context, the connection established by humans with the form and function of animal skeletons, which are closest to themselves in terms of species other than themselves, still meets current design needs at the intersection of observation, curiosity, and experimentation. Thanks to all the productions made to discover the secrets of nature and the universe, develop technology and shape the future of the world, people today can live together in the modern world with different cultures, languages, and traditions. To understand human's need and ability to take inspiration from nature, examining the products of primitive civilizations and cultures considered civilized, which show similarities with animal form and skeleton in the fields of medicine, art, and architecture, can be guiding in the historical process. In the projects of modern architects today, how they transform the geometry and function of the structure and design of the building through the animal skeleton with the biomimetic philosophy is therefore among the main topics evaluated in this study. | en_US |
dc.identifier.citation | Geylani, Ö. (2023). Hayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımaları. İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 12(108), pp. 1139-1151. https://doi.org/ 10.7816/idil-12-108-07 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7816/idil-12-108-07 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1151 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9903 | |
dc.identifier.issn | 2147-3056 | |
dc.identifier.issue | 108 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1139 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/ 10.7816/idil-12-108-07 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.13055/578 | |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.institutionauthor | Geylani, Özlem | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Sanat ve Dil Araştırmaları Enstitüsü | en_US |
dc.relation.ispartof | İDİL Sanat ve Dil Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biyomimetik | en_US |
dc.subject | Biyomimikri | en_US |
dc.subject | Mimarlık | en_US |
dc.subject | Hayvan İskeleti | en_US |
dc.subject | Yapı Teknolojisi | en_US |
dc.subject | Yapı Malzemesi | en_US |
dc.subject | Organik Mimari | en_US |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | Biomimetics | en_US |
dc.subject | Biomimicry | en_US |
dc.subject | Animal Skeleton | en_US |
dc.subject | Building Technology | en_US |
dc.subject | Building Material | en_US |
dc.subject | Organic Architecture | en_US |
dc.title | Hayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımaları | en_US |
dc.title.alternative | The reflections of animal skeleton in art and architecture | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |
Dosyalar
Orijinal paket
1 - 1 / 1
Yükleniyor...
- İsim:
- Hayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımaları.pdf
- Boyut:
- 829.71 KB
- Biçim:
- Adobe Portable Document Format
- Açıklama:
- Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
- İsim:
- license.txt
- Boyut:
- 1.44 KB
- Biçim:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Açıklama: