Hayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımaları

dc.authorid0000-0003-4951-7716en_US
dc.authorscopusid57193796141en_US
dc.contributor.authorGeylani, Özlem
dc.date.accessioned2023-11-07T08:57:55Z
dc.date.available2023-11-07T08:57:55Z
dc.date.issued2023en_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.description.abstractİnsanın doğada var olma serüveni evrim teorisinden, sanat ve mimarlık gibi kültürel etkinliklere kadar uzanan oldukça kapsamlı ve karmaşık bir süreçtir. Paleolitik çağ döneminde hayatta kalma amacıyla; avlanma, yiyecek toplama ve barınaklar inşa etme eylemleri ile başlayan bu deneysel yolculuk, ortaya çıkan problemler neticesinde ilkel alet tasarımlarının da gelişimini sağlamıştır. Özellikle Holosen çağ ve üst Paleolitik dönemden itibaren; taş, kemik, kil ve diğer malzeme kullanımı ile başlayan tasarım evrimi sonrasında resim, heykel gibi üretimlere de yansımıştır. İnsanların doğayı taklit etmesinin nedeni; doğadaki renkleri, geometriyi ve hareket yeteneğini anlamaya çalışırken, tasarımı işlevsel ve estetik açıdan güzel olan şeylere dönüştürme isteğidir. Bu bağlamda, insanın kendinden başka ve tür açısından kendine en yakın hayvan iskeletlerinin form ve işlevi ile kurduğu bağ; gözlem, merak ve deneysellik kesişiminde halen güncel tasarım ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Doğanın ve evrenin sırlarını keşfetmek, teknolojiyi geliştirmek ve dünyanın geleceğini şekillendirmek için yapılan tüm üretimler sayesinde bugün insanlar; farklı kültürler, diller ve geleneklerle bir arada modern dünyada yaşayabilmektedirler. İnsanın doğadan ilham alma ihtiyacını ve yeteneğini anlayabilmek için, tarihsel süreç içerisinde ilkel medeniyetler ve medeni kabul edilen kültürlerin; tıp, sanat ve mimarlık alanlarında hayvan form ve iskeleti ile benzerlik gösteren, ürünlerini incelemek yol gösterici olacaktır. Günümüzde modern mimarların projelerinde, yapı tasarımı ve strüktürünü; biyomimetik felsefe ile hayvan iskeleti üzerinden, geometri ve işleve nasıl dönüştürdükleri bu nedenle çalışma kapsamında değerlendirilmiş başlıca konular arasındadır.en_US
dc.description.abstractThe journey of human existence in nature is a comprehensive and complex process that ranges from the theory of evolution to cultural activities such as art and architecture. This experimental journey, which began with hunting, food gathering, and shelter construction activities for survival in the Paleolithic era, also ensured the development of primitive tool designs as a result of the problems encountered. Especially from the Holocene era and Upper Paleolithic period onwards, the design evolution that started with the use of materials such as stone, bone, clay, and others also reflected on productions such as painting and sculpture. The reason why humans imitate nature is the desire to transform what they understand about natural colors, geometry, and motion into functional and aesthetically beautiful designs. In this context, the connection established by humans with the form and function of animal skeletons, which are closest to themselves in terms of species other than themselves, still meets current design needs at the intersection of observation, curiosity, and experimentation. Thanks to all the productions made to discover the secrets of nature and the universe, develop technology and shape the future of the world, people today can live together in the modern world with different cultures, languages, and traditions. To understand human's need and ability to take inspiration from nature, examining the products of primitive civilizations and cultures considered civilized, which show similarities with animal form and skeleton in the fields of medicine, art, and architecture, can be guiding in the historical process. In the projects of modern architects today, how they transform the geometry and function of the structure and design of the building through the animal skeleton with the biomimetic philosophy is therefore among the main topics evaluated in this study.en_US
dc.identifier.citationGeylani, Ö. (2023). Hayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımaları. İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 12(108), pp. 1139-1151. https://doi.org/ 10.7816/idil-12-108-07en_US
dc.identifier.doi10.7816/idil-12-108-07en_US
dc.identifier.endpage1151en_US
dc.identifier.issn2146-9903
dc.identifier.issn2147-3056
dc.identifier.issue108en_US
dc.identifier.startpage1139en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/ 10.7816/idil-12-108-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13055/578
dc.identifier.volume12en_US
dc.institutionauthorGeylani, Özlem
dc.language.isotren_US
dc.publisherSanat ve Dil Araştırmaları Enstitüsüen_US
dc.relation.ispartofİDİL Sanat ve Dil Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyomimetiken_US
dc.subjectBiyomimikrien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectHayvan İskeletien_US
dc.subjectYapı Teknolojisien_US
dc.subjectYapı Malzemesien_US
dc.subjectOrganik Mimarien_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectBiomimeticsen_US
dc.subjectBiomimicryen_US
dc.subjectAnimal Skeletonen_US
dc.subjectBuilding Technologyen_US
dc.subjectBuilding Materialen_US
dc.subjectOrganic Architectureen_US
dc.titleHayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımalarıen_US
dc.title.alternativeThe reflections of animal skeleton in art and architectureen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Hayvan iskeletinin sanat ve mimarideki yansımaları.pdf
Boyut:
829.71 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.44 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: