Dünyada hemşirelik eğitiminin başlaması: İlk hemşirelik okulları

dc.authorid0000-0001-8727-3279en_US
dc.authorscopusid26029221800en_US
dc.authorwosidGGT-6689-2022en_US
dc.contributor.authorDereli, Feyza
dc.contributor.authorBayık Temel, Ayla
dc.date.accessioned2023-10-07T13:51:03Z
dc.date.available2023-10-07T13:51:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.description.abstractİnsan gereksinimlerinden doğan hemşireliğin ortaya çıkışı mesleki eğitiminin geliştiği, hemşirelik okullarının kurulduğu, 19. yüzyılın ilk yarısından sonraki dönemdir. Hemşirelik eğitiminin başlamasında; savaşlar, Protestan reformu, endüstri devrimi, küreselleşme ve kolonizasyon hareketleri, misyonerlik faaliyetleri, din, ekonomi, ülkelerin gelişmişlik düzeyleri, değişen sağlık bakım gereksinimleri, sosyal farkındalık, kadın hakları gibi durumlar etkili olmuştur. Bugünün hemşireliğini anlamak, geliştirmek ve geleceğe hazırlamak için geçmişini, onu etkileyen tarihsel olayları, sosyolojik faktörleri, eğitimindeki gelişmeleri anlamak son derece önemlidir. Bu derlemede Dünya’da bazı ülkelerde hemşirelik mesleğinin gelişiminde yol açan ilk hemşirelik okulları ve kurulma süreçleri kronolojik sırayla incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe profession of nursing, which arises out of human needs, emerges after the first half of the 19th century when vocational education was developed, and nursing schools were established. Wars, Protestant reform, the industrial revolution, globalization and colonization movements, missionary activities, religion, economy, development levels of countries, changing healthcare needs, social awareness, and women's rights are among those events and factors which led to the emergence of nursing education. To understand, develop, and prepare today’s nursing practice for the future, it is essential to comprehend historical events, sociological factors, and recent changes in nursing education. In this review, the first nursing schools, which have a very important place in the development of the nursing profession, and their establishment processes are examined in a chronological order.en_US
dc.identifier.citationDereli, F., & Bayık Temel, A. (2021). Dünyada hemşirelik eğitiminin başlaması: İlk hemşirelik okulları. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), pp. 15-22.en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.identifier.issn2458-9799
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13055/556
dc.identifier.volume6en_US
dc.institutionauthorBayık Temel, Ayla
dc.language.isotren_US
dc.publisherİzmir Katip Çelebi Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectOkulen_US
dc.subjectHemşirelik Okuluen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectNursing Schoolen_US
dc.titleDünyada hemşirelik eğitiminin başlaması: İlk hemşirelik okullarıen_US
dc.title.alternativeBeginning of nursing education in the world: The first nursing schoolsen_US
dc.typeOtheren_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Dünyada hemşirelik eğitiminin başlaması İlk hemşirelik okulları.pdf
Boyut:
387.04 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.44 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: