Impact of COVID-19 pandemic on continuing professional development of endodontists: a comprehensive survey study

dc.authorid0000-0001-8656-7101en_US
dc.contributor.authorUslu, Gülşah
dc.contributor.authorÖzyürek, Taha
dc.contributor.authorKayhan, Mehmet Baybora
dc.contributor.authorGündoğar, Mustafa
dc.contributor.authorKeskin, Neslihan Büşra
dc.date.accessioned2022-11-22T08:47:25Z
dc.date.available2022-11-22T08:47:25Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentFakülteler, Diş Hekimliği Fakültesi, Klinik Bilimler Bölümü, Endodonti Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractObjective: Continuing professional development (CPD) is a lifelong process that continues despite all kinds of obstacles. The aim of this study was to evaluate of endodontists’ attitudes towards CPD during the coronavirus disease-2019 pandemic and online educational resources (OERs). Material and Methods: A questionnaire on demographic data and preferred resources before and after the pandemic was sent to 554 potential participants via e-mail. A chi-square test and multivariate logistic regression test were conducted on the obtained data at a 5% significance level. Results: One hundred seventy five participants responded to the survey. Of all the participants, 67% were women and 45% were academicians. Since the pandemic began, OERs have been preferred over traditional resources, but traditional ones were considered more useful than OERs. Most of the respondents believed that contagion concerns represented the greatest obstacle to CPD. Gender and experience were related to the perception that the pandemic affected the respondents’ CPD activities (p<0.001). Specialty/PhD students tended to benefit more than others from OERs (p<0.05). The respondents mostly considered that OERs are comfortable and advantageous in terms of time, cost, professional knowledge and skill. Conclusion: The resources endodontists chose for CPD activities seemed to have changed in favour of OERs during the pandemic despite their lower perceived usefulness as compared with traditional resources.en_US
dc.description.abstractAmaç: Sürekli mesleki gelişim (SMG), her türlü engele rağmen yaşam boyu devam eden bir öğrenme sürecidir. Bu çalışmanın amacı, endodontistlerin koronavirüs hastalığı-2019 pandemisi sırasında SMG’ye ve online eğitim kaynaklarına (OEK) yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Beş yüz elli dört katılımcıya pandemi öncesi ve sonrası olmak üzere demografik veriler ve tercih edilen kaynaklar hakkında hazırlanmış bir anket e-posta yoluyla gönderildi. Elde edilen veriler üzerinde %5 anlamlılık düzeyinde ki-kare testi ve çok değişkenli lojistik regresyon analizi yapıldı. Bulgular: Yüz yetmiş beş katılımcı anketi cevaplamıştır. Tüm katılımcıların %67’si kadın ve %45’i akademisyendi. Pandemi başlangıcından itibaren OEK geleneksel kaynaklara tercih edilmiş, ancak geleneksel olanlar OEK’den daha kullanışlı kabul edilmiştir. Ankete katılanların çoğu, bulaş endişesini SMG’nin önündeki en büyük engel olarak görmüştür. Cinsiyet ve deneyim, pandeminin katılımcıların SMG faaliyetlerini etkilediği algısıyla ilişkili bulunmuştur (p<0,001). Uzmanlık/doktora öğrencileri OEK’den daha fazla yararlanma eğiliminde bulunmuştur (p<0,05). Ankete katılanlar OEK’nin zaman, para, mesleki bilgi ve beceri düzeyleri açısından rahat ve avantajlı olduğunu düşünmektedirler. Sonuç: Her ne kadar endodontistler pandemi döneminde SMG için OEK tercih etmiş olsalar da geleneksel kaynakları OEK’ye göre daha kullanışlı olduklarını düşünmektedirler.en_US
dc.identifier.citationUslu, G., Özyürek, T., Kayhan, M. B., Gündoğar, M. & Keskin, N. B. (2022). Impact of COVID-19 pandemic on continuing professional development of endodontists: a comprehensive survey study. Türkiye Klinikleri Diş Hekimliği Bilimleri Dergisi, 28(3), pp. 624-632. https://doi.org/10.5336/dentalsci.2021-86291en_US
dc.identifier.doi10.5336/dentalsci.2021-86291en_US
dc.identifier.endpage632en_US
dc.identifier.issn1300-7734
dc.identifier.issn2146-8966
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage624en_US
dc.identifier.trdizinid1122008
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/dentalsci.2021-86291
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13055/316
dc.identifier.volume28en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.institutionauthorKayhan, Mehmet Baybora
dc.language.isoenen_US
dc.publisherOrtadoğu Reklam Tanıtım Yayıncılıken_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Diş Hekimliği Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectContinuing Professional Developmenten_US
dc.subjectEndodonticsen_US
dc.subjectInternet Usageen_US
dc.subjectOnline Resourcesen_US
dc.subjectSürekli Mesleki Gelişimen_US
dc.subjectEndodontien_US
dc.subjectİnternet Kullanımıen_US
dc.subjectOnline Kaynaklaren_US
dc.titleImpact of COVID-19 pandemic on continuing professional development of endodontists: a comprehensive survey studyen_US
dc.title.alternativeCOVID-19 pandemisinin endodontistlerin sürekli mesleki gelişimleri üzerine etkisinin etkisi: kapsamlı bir anket çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Tam Metin / Full Text
Boyut:
358.65 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Kapalı Erişim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.44 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: