Motor püskürtme avansının motor performansına etkisi
dc.authorid | 0000-0003-3679-5661 | |
dc.authorid | 0000-0001-5542-4853 | |
dc.authorid | 0000-0002-5212-0966 | |
dc.authorid | 0000-0002-7555-6658 | |
dc.authorid | 0009-0004-6215-9612 | |
dc.contributor.author | Uçkan, İrfan | |
dc.contributor.author | Doğan, Battal | |
dc.contributor.author | Tunçer, Erdal | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Gülten | |
dc.contributor.author | Aydoğdu, Ervanur | |
dc.contributor.author | Gündemin, Nevin | |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T13:38:44Z | |
dc.date.available | 2025-07-08T13:38:44Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.department | Fakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü | |
dc.description.abstract | Sıkıştırma ateşlemeli motorların orta ve büyük araçlarda güç kaynağı olarak kullanılmasının sebepleri güç çıkışlarının, güvenilirliklerinin ve termal verimliliklerinin yüksek olmasıdır (Chen ve diğ., 2023). Sıkıştırma ateşlemeli bir motorda motor performansının, yanma safhalarının ve egzoz emisyonlarının oluşumunu etkileyen önemli parametrelerden birisi de ateşleme gecikmesinin süresidir (Kumar ve diğ., 2024). Enjeksiyonun başlamasıyla yanmanın başladığı zaman aralığı ateşleme gecikmesi olarak ifade edilmektedir. Enjektör iğnesinin yuvasından kalktığı noktadaki zaman genellikle enjektör başlangıcı olarak ele alınmaktadır. Yanmanın tam olarak nerede başladığını tespit edebilmek kolay değildir. Yanmanın başlangıcını tespit edebilmek için başvurulabilecek en iyi yöntem silindir basıncı için elde edilen verileri kullanarak krank açısına göre ısı yayma hızının eğimindeki değişimi gözlemlemektir (Kumar ve diğ., 2020). | |
dc.identifier.citation | Uçkan, İ., Doğan, B., Tunçer, E., Yılmaz, G., Aydoğdu, E., & Gündemin, N. (2025). Motor püskürtme avansının motor performansına etkisi. G. Çakmak (Eds.), Disiplinlerarası Mühendislik Yaklaşımları: Enerji, Motorlar ve Simülasyon, (ss. 37-55). Ankara: Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.15662908 | |
dc.identifier.doi | 10.5281/zenodo.15662908 | |
dc.identifier.endpage | 55 | |
dc.identifier.isbn | 9786255923622 | |
dc.identifier.startpage | 37 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5281/zenodo.15662908 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.13055/1028 | |
dc.institutionauthor | Tunçer, Erdal | |
dc.institutionauthorid | 0000-0002-5212-0966 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Zenodo | |
dc.relation.ispartof | Disiplinlerarası Mühendislik Yaklaşımları: Enerji, Motorlar ve Simülasyon | |
dc.relation.publicationcategory | Kitap Bölümü - Ulusal | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Motor püskürtme avansının motor performansına etkisi | |
dc.type | Book Chapter | |
dspace.entity.type | Publication |